Contact Us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right. 

         

123 Street Avenue, City Town, 99999

(123) 555-6789

email@address.com

 

You can set your address, phone number, email and site description in the settings tab.
Link to read me page with more information.

Blog

 

 

Kako do denarja za poslovne modele?

Danilo Tic

Pri izvedbi kateregakoli posla je zelo pomemben finančni vir, s katerim financiramo ključne aktivnosti za ustvarjanje vrednosti, ki so namenjene strankam. Dolgo časa sem se ukvarjal s poslovnimi financami podjetij v razločnih panogah. Številna podjetja se obnašajo do procesov financiranja zelo neodgovorno, često lahkomiselno. V času kunjukturnih gibanj gospodarstev je denarja na trgu veliko in kar omogoča lažje zadolževanje. V Sloveniji je to bilo velikokrat podprto s poznanstvi.

V današnjem času, ko govorimo o finančni krizi, je financiranje projektov zelo zahtevno opravilo. Tudi dobro pripravljeni projekti, bodo težko pridobili bančne dolžniške vire financiranja. Obstoječa slovenska podjetja, ki imajo neprimerno razmerje med dolžniškimi in lastniškimi financiranja se morajo razdolževati. Banke ne podaljšujejo bančnih aranžmejev in včasih nerazumljivo dušijo programe in projekte, ki so srednjeročno ali dolgoročno dobičkonosni. Za nova podjetja in nove poslovne modele skoraj ni mogoče dobiti bančnega dolžniškega vira financiranja.

Kako lahko financirate nove inovativne poslovne modele, inovativne produkte in inovativne procese?

Naštel bi nekaj možnosti virov financiranja:

  • vložen denar ustanoviteljev,
  • partnerstvo,
  • pomoč družine,
  • crowdfounding,
  • poslovni angeli,
  • viri podjetniškega sklada,
  • viri EU.

Če pa želite pridobiti potrebene vire, morate ustvariti vrednost, ki jo stranke resnično rabijo in so za to pripravljene plačati protivrednost, ki jo zahtevate. Za stranko morate opraviti delo, ki ga potrebuje in jim prinaša koristi ali jim odpravlja bolečino. Ko so vrednostna ponudba in stranke znane, je potrebno vzpostaviti popolen poslovni model. Tega pa je potrebno postaviti v čas in strateški okvir. Ko vse komponente stestiramo, so popolnoma jasne in v njih verjamete, lahko pripravite predstavitev za investitorje. Če niso pripravljeni financirati vašega poslovnega modela, se vprašajte, kaj ste storili narobe in poskusite to izboljšati.

Danilo Tič